English   |   Bahasa Melayu

Mapois

 

Suara Patriot Sebenar

 

Monday 23 February 2009

Sejarah Hitam UMNO/BN Masih Dalam Penciptaan

Nampaknya kerajaan BN tidak akan kekal lama lagi dan tentu satu hari nanti ia akan menjadi pembangkang di negara ini. Hal ini berikutan dengan aspirasi rakyat yang semakin inginkan perubahan serta politik yang semakin jijik yang dimainkan oleh UMNO/BN.

Belakangan ini, kita didedahkan dengan pelbagai isu politik yang menyaksikan betapa kotornya politik UMNO/BN. Mereka sanggup menggunakan segala-gala muslihat untuk kepentingan politik sendiri. Namun, usaha mereka tidak mencapai matlamat politik yang diinginkan, malahan ia mengukuhkan lagi kesungguhan rakyat untuk menggulingkan kerajaan BN dalam PRU yang akan datang.

Episod rampasan kuasa di Perak rancangan bakal Perdana Menteri Malaysia ke-6 Dato’ Sri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak, yang tidak bermoral dan tidak menurut Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak dan Perlembagaan Persekutuan akan diingati oleh rakyat Malaysia sampai bila-bila, ia merupakan satu lagi sejarah hitam dalam sejarah UMNO/BN.

Selain itu, pemimpin-pemimpin UMNO/BN begitu menghina politik di negara ini yang mana sikap mereka yang bukan saja tidak bersimpati dengan Exco Kerajaan Negeri Selangor Elizabeth Wong yang menjadi mangsa dalam gambar separuh bogel tetapi menyerang pula keperibadian wakil rakyat wanita tersebut yang dicabuli hak peribadinya. Nampaknya mainan politik UMNO/BN telah melampau, ia tidak sepatutnya sampai ke tahap untuk menyerang keperibadian seorang wanita yang tidak bersalah.

Ucapan bekas Ketua Pembangkang Parlimen Lim Kit Siang dalam suatu persidangan di Dewan Rakyat baru-baru ini, begitu dirasai yang mana beliau menyuarakan kekesalan terhadap kepimpinan BN yang jelas lebih bertumpu kepada isu-isu politik berbanding dengan isu ekonomi sedangkan krisis ekonomi semakin teruk. Jelasnya kerajaan BN tidak berkomited untuk menangani krisis ekonomi yang semakin melanda.

Kesemua tindak tanduk UMNO/BN menunjukkan betapa takut perasaan mereka akan kehilangan tambuk kuasa. Demikian kerana mereka bukan saja kehilangan tambuk kuasa apabila Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan negara, tetapi tentu banyak kes rasuah, jenayah yang membabitkan pemimpin-pemimpin BN akan disiasat. Dengan itu, mereka akan menghadapi situasi seperti mana yang dihadapi oleh bekas Presiden Taiwan Chen Sui-bian selepas parti lawannya Kuomintang (KMT) memenangi dalam PRU wilayah itu tahun lepas.

No comments:

Post a Comment